گزارش برنامه قله سرآخور

به ارتفاع۲۴۶۰ متر

🔶️صبح روز جمعه ۱۴۰۰/۹/۵
با جمعی از همنوردان به سمت روستای سراب در ۳۵ کیلومتری جنوب قوچان حرکت کردیم

🔶️صبح هوا سرد بود و منطقه را غبار محلی گرفته بود پس از رسیدن به روستا و گذشتن از معبر سنگفرش زیبای روستای سراب
در ارتفا ۱۷۵۰ متری در میدان مسجد در انتهای روستا ماشین را پارک کردیم و پیمایش خود را  از بلند ترین یال دره که چشم انداز باغ های انگوری دیده میشد ادامه دادیم
آفتاب که گاه گاهی با گرمای خودش سرمای صبحگاهی را لذت بخش تر میکرد.
🔶️صبحانه را در سرچشمه و آبشار مملو از خزه های سبز که پیعام بهار را به همراه داشت با چند عکس و خاطره خوش پشت سر گذاشته و به سمت قله حرکت کردیم
🔶️زمان رسیدن به قله هوا کاملا آرام بود و قله های اطراف منطقه دیده میشد علی رقم انتظار ما که فکر میکردیم برفی در منطقه باشد کاملا بدون برف و جای نگرانی برای ما و مردم منطقه بود
🔶️در برگشت استراحتی در پناهگاه کرده و ساعت ۱۶:۳۰ به روستا رسیدیم با خرید شیره انگور از یک خانم روستایی به رسم سوغاتکه هرزمان در سفره هاینان قرار میگیرد خاطره شیرین این برنامه و مردم مهربان آن روستا در ذهنمان زنده بماند